Eerste weekje Zwitserland - Reisverslag uit Wattwil, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu Eerste weekje Zwitserland - Reisverslag uit Wattwil, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Zwitserland

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 Februari 2014 | Zwitserland, Wattwil

Hallo vrienden,

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit Zwitserland!
Ik, mijn ouders, broer en de hond zijn goed aangekomen en het vakantiehuisje is erg mooi! We zitten hier heerlijk in de bergen met een fantastisch uitzicht. Pep moest erg wennen aan zijn nieuwe omgeving, maar hij is alweer helemaal zichzelf en heeft de helft van de bank alweer in beslag genomen.
Wij verkennen de omgeving hier een beetje en zijn al in Rapperswil en in Wald geweest. Rapperswil is een leuke stad om te wonen, maar toch nog wel een eindje rijden van de kliniek. Ik ben vandaag weer terug gegaan naar de kliniek en gelukkig herkenden ze me nog. Ik heb dus wel een goede indruk achtergelaten, haha! We waren erg benieuwd naar de zusterflat waar ik een kamer gehuurd heb, dus heb ik hier meteen naar geïnformeerd. Het was allemaal goed geregeld en ik kon meteen de sleutel meekrijgen. Het moment van de waarheid, ik vond het heel spannend, maar alles was beter dan de kamer die ik eerder in november had. Een collega, die zo lief was om ons de weg te wijzen naar mijn kamer deed de deur voor ons open. Het is een kleine, maar boven verwachting mooie kamer voor deze nieuwe inwoonster van Wald. Want dat is iets wat ik na het bezichtigen van de kamer meteen gedaan heb, aanmelden bij de gemeente Wald! Ook moest ik natuurlijk een bankrekening openen voor al die 'Rappen' (Zwitserse Franken) die gestort zullen worden! Het enige wat me nog rest is een telefoonabonnement afsluiten en dan kan ik er wel een jaartje tegenaan hier.
Morgen laten we ons geld rollen in Zürich, wat overigens niet heel moeilijk is en donderdag staat er nog een dagje skiën op de planning. Jullie horen weer van mij!

Bis später!

Liebe Grüsse, Lotte

  • 26 Februari 2014 - 08:14

    Martijn:

    He Lotte leuk om te lezen. Jaja nugaat het echt gebeuren. Spannend maar ook zeker erg leuk. Als je nog stadion tips nodig hebt in Zurich laat maar weten;) . Das het enige wat ik er nog van weet haha. Geniet er nog lekker van even met je familie voordat het echt begint. Groet uit Oldenzaal van je oud collega

  • 26 Februari 2014 - 21:36

    Loes:

    Heel veel succes lieve schat!!!!
    Ik hoop dat je er snel je draai een beetje kunt vinden.....

  • 26 Februari 2014 - 22:50

    Ria Vd Zweerde:

    hey Lotte

    fijn om een berichtje van je te lezen hoop dat jij het reuze naar je zin gaat krijgen
    een mooie uitdaging blijf je volgen
    wens je heel veel succes en dat ik veel mag lezen wat jij allemaal mee gaat maken
    et hem op meid wij houden contact

    liefs Ria xxx

  • 27 Februari 2014 - 10:37

    Margot Van Der Glas:

    Heej Lotte, leuk je zo te kunnen volgen.
    Fyn dat eerst je familie bij je is zodat je een beetje kunt wennen en de omgeving kunt verkennen. vandaag lekker op de ski dus. Geniet er lekker van voordat je aan het werk gaat.
    Liefs mij

  • 27 Februari 2014 - 16:26

    Carla Weghorst:

    Lieve Lotte,

    Leuk om al iets van je te horen. Nog heel veel plezier met z'n allen. En fijn dat je een leuke appartement hebt. Lekker gezellig inrichten. Alvast succes,

    Groetjes Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hoi zeg, leuk dat je kijkt!! Ik ben Lotte, 24 jaar en verpleegkundige van beroep. Ik heb ervoor gekozen om te gaan werken in Zwitserland, omdat dit me een supergave ervaring lijkt en ik op zoek ben naar wat meer uitdaging. Ik ga werken in een revalidatiekliniek op een neurologische afdeling. Middels deze site zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ervaringen daar op de berg!

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1085
Totaal aantal bezoekers 21207

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 30 November -0001

Werken in Zwitserland

Landen bezocht: