Wochenende! - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu Wochenende! - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu

Wochenende!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 Maart 2014 | Zwitserland, Rüti

Grüetzi Mittenand,

Na een tijdje niks geschreven te hebben, hoop ik jullie nu weer te kunnen verblijden met een nieuw verslagje.
Ik heb er weer een weekje opzitten en nu lekker weekend. Deze week heb ik weer veel nieuwe dingen geleerd, wat zeer interessant was. Ik merk (nu ik al in mijn derde week zit) dat ze me steeds meer loslaten op de afdeling en van een afstandje toekijken of alles goed gaat. Het voelt niet meer alsof ik boventallig ben, omdat ik sinds deze week mijn eigen kamers/patiënten heb. Dat doet me goed en is een teken van vertrouwen! Positief dus!
Dat betekent natuurlijk niet dat ik alles al kan, want bijvoorbeeld bloedprikken moet je als verpleegkundige ook doen hier. Dat hoeft in Nederland niet, dus heb ik daar geen ervaring mee. Hoe kan je dit oefenen?? Nou, gewoon door het te doen! Dat klinkt natuurlijk simpel, maar ik kan je vertellen, toen het moment daar was gutste het zweet van m'n kop. Een collega was zo lief (of eigenlijk zo gek) om zichzelf als proefkonijn aan te bieden. Het is een stevige man, wiens aders niet goed te zien zijn. Ik moest het dus op de tast doen, wat nog iets moeilijker is. Hoe dan ook, eens moet de eerste keer zijn (en dat in het kantoor met nog 5 andere collega's om me heen). Ik dacht: als ik nu een fout maak, maak ik geen goede beurt. Die gedachte zorgde natuurlijk voor nog meer stress. Kort daarna dacht ik: oké, rustig en 'einfach stechen'!! Zo gezegd zo gedaan en jawohl, het bloed liep mooi in het buisje! Ik was zó blij en opgelucht! Het ene moment wens je een gat in de grond waar je je even in kan verstoppen en het andere moment spring je een gat in de lucht! Een heerlijk gevoel. Weer een ervaring rijker. Volgende week mag ik waarschijnlijk bloedprikken bij de patiënten, dan zullen we zien of dat ook zo goed gaat.
Natuurlijk heb ik afgelopen maandag weer meegedaan met volleybal, wat wederom zeer 'lustig' was! Ook heb ik v/d week nog ein sehr schöne Spaziergang gemacht mit meine Nachbarn/Kollegen. Hier op de berg kun je heel mooi wandelen en genieten van het uitzicht en natuurlijk de rust. Heerlijk! Volgende week maken we weer een wandeling, eentje die wat langer is. Onderweg komen we dan een restaurant tegen waar je uit 16 verschillende cordon bleu's kunt kiezen. Dat klinkt goed, toch?! Wat het eten hier betreft, meestal eet ik een warme maaltijd in de kliniek. Dat is zeer handig, keuze genoeg en ook niet duur. Als werknemer betaal je 6,50 CHF voor een warme maaltijd, dat is om te precies te zijn €5,34. Daar kan ik niet voor koken, dus perfect! Men eet hier veel noedels en gnocchi. Noedels vind ik lekker, maar dat gnocchi (Italiaanse pasta) dat hoeft van mij niet zo. Haha, het ziet eruit als dikke maden en het smaakt naar niks. Je wordt er ook nog dik van, dus dat neem ik niet zo snel, haha.
Komend weekend verwacht men sneeuw, maar morgen wordt het rond de 20 graden en wil ik naar Luzern rijden. Dat moet een mooie stad zijn, dus ik ben benieuwd. Ik zal ook daar wel weer de toerist uithangen en voor jullie nog een paar foto's maken. Helaas heb ik deze week niet veel foto's kunnen maken. Wel kan ik jullie foto's laten zien van mijn ingerichte kamertje.
Ik vind jullie reacties op mijn verslagen echt hartstikke leuk, dus ik blijf nog even doorschrijven.

Schönes Wochenende und bis zum nächtsen Mal!

Liebe Grüsse,

Lotte

  • 20 Maart 2014 - 19:37

    Ria Vd Zweerde:

    Hey Kanjer

    wat een leuk verhaal weer van je
    knap hoor zomaar even een buisje bloed afnemen hihihihi die collega kan het wel hebben met zijn flinke armen, kan mij voorstellen dat je het spannend vond vooral als er ook nog anderen mee kijken
    maar je heb het toch maar weer gedaan toppie
    je kamer ziet er ook gezellig uit
    hier was het vandaag ook heerlijk voorjaars weer ook 20 gr heerlijk knap je gewoon van op
    tja en het eten mmm ben er ook niet zo weg van je weet al dat ik niet van pasta s hou hahahah
    en jij houd al van lekker eten zoals knoflook saus jammie mis het wel hoor daar hebben wij onze herinnering aan zoals de avond met G
    nu meid zet hem op en geniet van de dingen om je heen

    liefs Ria

  • 20 Maart 2014 - 20:23

    Marja:

    Ha Lotte,
    Wat een leuk verhaal weer.
    Naast verpleegkundige ben je nu ook laborant.Wie weet wat er nog allemaal meer volgt.
    En fijn dat je zo goed met je collega;s op kunt schieten.
    Ik wens je een fijn weekend en veel plezier in luzern. Doe voorzichtig. Groetjes van ons.

  • 20 Maart 2014 - 20:28

    Mam:

    Hallo lievie,

    Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven. Je maakt zo wel wat mee, allemaal nieuwe dingen leren dat is toch best leuk. Het kost je uiteraard veel energie maar dan moet je maar weer uitrusten op je vrije dagen. Ik ben trots op je, je moet het het tenslotte wel allemaal zelf doen. Dat gaat je lukken door al bij de volleybal te ziijn gegaan. Zo leer je al wat mensen kennen en bouw je al een kennisenkring op. Ik merk dat het je goed gaat en daar ben ik blij om. Succes met alles, en alvast een fijn weekend. Liefs xxxx , mam.

  • 21 Maart 2014 - 00:22

    Martijn:

    Weer een mooi verhaal hoor. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Geniet van je vrije weekend dik verdiend. Ben benieuwd wat je allemaal nog ontdekt. Over 2 weken kun je het ons allemaal laten zien. Groet uit Oldenzaal!

  • 21 Maart 2014 - 11:17

    Vera:

    Hoi Lotte, topper,
    Leuk/fijn te horen, dat het goed met je gaat.
    Mooie ontwikkelingen en bijzondere leermomenten.
    Als je gaat prkken, let op de rollende vaten, ha ha . Als dat ook goed gaat, heb je al weer 10 punten binnen.
    Het is prachtig werk om te doen. Hierna zal het inbrengen van een infuus wel volgen, ook leuk en spannend dat die goed blijft zitten.
    W.b. Luzern: mooie stad met een mooie houten brug. Ik wens je veel kijkplezier.
    Groetjes, Vera

  • 21 Maart 2014 - 11:56

    Trudy:

    Hoi Lotte,

    Je hebt weer leuke verslagen geschreven en merk dat je het naar je zin hebt.
    Vooral de foto's erbij, je kunt het al mooie foto's maken.Ziet er gezellig uit!
    Alvast fijn weekend!

    Groetjes, Trudy

  • 21 Maart 2014 - 13:28

    Miranda:

    Hoi,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat!
    Dat "gnocchi" ziet er inderdaad niet erg aantrekkelijk uit.
    Lutzern is een leuke stad. Ben ik vroeger ook al eens geweest!
    Geniet van je vrije weekend und viel spass!

    Groetjes Miranda

  • 24 Maart 2014 - 16:05

    Marga:

    Hoi Lotte.

    Zo te horen en zien aan de foto"s raak je al helemaal thuis in het Zwitserse leven! Wel lef om te prikken hoor, super! En gelijk een ervaring rijker dus. Zullen ze echt wel waarderen. Je hebt je kamer al helemaal eigen gemaakt zo te zien, gezellig hoor. Het weekend is voorbij, hopelijk heb je het leuk gehad in Luzern.
    Aankomende woensdag broerlief naar Canada! Ben benieuwd hoe het hem vergaat.
    Fijne werkweek met veeeeel ervaringen maar weer.
    Groetjes,
    Marga

  • 24 Maart 2014 - 23:06

    Laura:

    Hoi Lotte,

    Wat kan je toch levendig schrijven. Ik geniet van je verhalen op de meest gevarieerde momenten zoals je kunt zien aan de tijd dat ik dit berichtje stuur. De foto's geven kleur en visualisatie aan je verslag, leuk om te zien.
    Knap van je ; bloed prikken, zo leer je elke keer weer wat bij. En dan kun je eindelijk de pleisters van Jip en Janneke gebruiken die in je 'noodkoffer' zitten. Daar zullen de patiënten blij van worden!
    Veel plezier en werk ze.

    Knuf Laura

  • 25 Maart 2014 - 19:10

    Lotte:

    Lieve Lotte,

    Wat een leuk verslag. Wij genieten ervan. Wat goed dat jij al intraveneus mag prikken. Ik mocht dat pas op de intensive care leren. Maar in Nederland mogen verpleegkundigen dat niet. Het is fijn te horen dat jij het zo naar je zin hebt. Prachtige foto's. Wat een mooi land.
    Morgen vertrekt Bram.
    Dat is voor je vader en moeder natuurlijk niet zo fijn maar voor Bram vinden wij het fijn.
    Hopen dat het hem ook zo goed gaat. Een hele onderneming.
    Jan kan ook goed met de iPad omgaan en volgt jou heel goed.
    Had een stukje geschreven maar had ik per ongeluk verwijderd.
    Wij horen weer van jou en liefs van Jan en Joke.

  • 26 Maart 2014 - 11:03

    Renata En Gerard:

    Hallo Lotte,

    Zo te zien gaat het allemaal perfect met jou.
    Leuk dat je je al een beetje thuis voelt.
    Gisteren hebben wij afscheid van Bram genomen en
    ze zijn vandaag op tijd vertrokken. Gerard gaat Pepper vandaag nog even
    uitlaten zodat je ouders er nog even een leuke dag van kunnen maken.
    Vanavond gaan wij jouw moeder nog even feliciteren en drinken er een op
    namens jou en Bram. Het ga je goed,

    Groetjes,

    Gerard En Renata.

  • 27 Maart 2014 - 19:14

    Wilma Bijkerk:

    Lieve Lotte, wat fijn dat het zo goed met je gaat. En wat doe je het goed. Een ding ik blijf je volgen. Liefs Wilma

  • 30 Maart 2014 - 11:07

    Anke /alja :

    Geweldigggg lotte , wat een ervaringen doe je op en tegelijk een beetje vakantie gevoel . Ja eten in Zwitserland heerlijk . Heerlijk dat je ook lekker aan de wandel gaat .

    Ik blijf je volgen , vindt de verhalen erg leuk en fascinerend . gr Anke en Alja

  • 30 Maart 2014 - 13:05

    Carla Meulman:

    ha die Lotte,

    ik ben een collega van jouw moeder, je kent mij vast nog wel, dat kleine blonde ding dat in het kantoor naast jouw moeder zit! HA
    mooi dat het zo goed gaat, jouw moeder vindt al die reislustige kinderen niet zo leuk. nu Bram ook nog is vertrokken afgelopen week, mist ze jullie natuurlijk best wel.
    dan is het toch wel fijn dat het jou zo goed gaat en dat je in ieder geval al aardig je draai kunt vinden in dat mooi land van Hans en Grietje, zullen we maar zeggen.
    pas maar op dat je daar niet een leuke Zwitserse Hans tegenkomt, dan gaat Ellen flippen!
    straks komt het mooie weer er aan en dan kun je lekker genieten van die gezonde berglucht.
    heel veel succes. zo af en toe zal ik wel weer eens reageren
    gr.
    Carl

  • 02 April 2014 - 00:00

    Ria:

    Hey Kanjer

    Er is er een jarig, hoera, hoera!
    Dat kun je wel zien dat is zij
    We vinden het allen zo prettig, ja, ja
    En daarom zingen wij blij blij blij blij
    Zij leve lang, hoera, hoera!
    Zij leve lang, hoera, hoera! leve lang, hoera, hoera!
    Zij leve lang, hoera, hoera!


    Lang zal zij leven,
    lang zal zij leven,
    lang zal zij leven in de gloria.
    In de gloria, in de gloria!
    Hieperdepiep, hoera!

    ik wens je een hele fijne dag toe dikke knuffels en veel liefs van mij Ria

  • 02 April 2014 - 10:15

    Marijke En Hans:

    Ha jarige Job,
    Van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag, een hele fijne dag gewenst. Hans en Marijke

  • 02 April 2014 - 12:03

    Wilma Bijkerk:

    Lieve Lotte,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.

    Liefs Wilma

  • 02 April 2014 - 13:11

    Tineke Kuiperij:

    Dag Lotte. Ken je me nog? Allereerst van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag hebt. Twee weken geleden heb ik je moeder ontmoet en hoorde ik van jouw Zwitserland avontuur. Wat een mooie onderneming. Fijn dat het je bevalt. Ik heb in 1974/1975 in Kussnacht am See (in buurt Zurich) gewerkt in een verpleeghuis. Een geweldige ervaring waar ik met plezier aan terug denk. Ik hoop dat jij daar ook een fijne tijd mag hebben en mooie mensen mag ontmoeten. Ik wens je alle goeds en veel werkplezier. Een hartelijke groet ook van Gerard en een poot van Rosie. Tineke

  • 02 April 2014 - 15:19

    Marga:

    Hoi jarige JET!!!!
    Hartelijk gefeliciteerd meisje, 25 jaar alweer, waar blijft de tijd!
    Wij hebben jou wel een kaartje gestuurd, maar weten niet of het op tijd overkomt, vandaar.
    Wij wensen jou een hele fijne dag toe, 25 jaar is best speciaal... Halve Sarah!!
    Liefs van Johan, Marga, Bart, Marleen, Sofie, Britt en Roeland.

  • 02 April 2014 - 18:18

    Bert En Hetty Wilmink:

    Hoi Vlotte Lotte

    Van harte proficiat met deze bijzondere 25ste verjaardag in Zwitserland.
    Een fijne dag.
    Groeten Bert en Hetty

  • 02 April 2014 - 19:52

    Hans En Atty:

    lieve lotte

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag je doet het onzettend goed,

    En ook een dikke knuffel van arjan clemens en manon en aanhang en ook van ons.
    Gisteren hebben we gekaart en ik moest je ook feliciteren van oma.

    groetjes liefs hans en atty

  • 06 April 2014 - 15:24

    Cilia Meijer:

    hoi lotte ik vind het zo knap dat jullie dit zijn gaan doen ,, respect hoor ,, dit nemen ze jullie nooit meer af,, ik wens jou en bram een hele leuke en mooie tijd ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hoi zeg, leuk dat je kijkt!! Ik ben Lotte, 24 jaar en verpleegkundige van beroep. Ik heb ervoor gekozen om te gaan werken in Zwitserland, omdat dit me een supergave ervaring lijkt en ik op zoek ben naar wat meer uitdaging. Ik ga werken in een revalidatiekliniek op een neurologische afdeling. Middels deze site zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ervaringen daar op de berg!

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1691
Totaal aantal bezoekers 21202

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 30 November -0001

Werken in Zwitserland

Landen bezocht: