Week 12 - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 Mei 2014 | Zwitserland, Rüti

Na een maand van stilte op de site, hier weer een bericht vanuit het mooie Zwitserland.
Voordat ik weer begin met een verhaal, wil ik jullie eerst bedanken voor de vele reacties. Erg leuk om te lezen!

Als je mijn eerste zin leest, klinkt het als een mooie vakantie ergens in Zwitserland. Dat is het natuurlijk niet, want er wordt nog altijd hard gewerkt hoor. Het werk bevalt nog steeds goed, hoewel het wel zwaar is af en toe. Je maakt veel uren per week en mensen hebben veel zorg nodig.
Het is een revalidatiekliniek, maar sommige patiënten zijn nog zo zwak, die kunnen nog niks zelf. Dan ben ik er om ze te helpen met de dagelijkse zorg en daarnaast krijgen ze therapie om weer de oude te worden. Daar worden de patiënten weer moe van, dus breng ik ze tussen het eten en de therapie door weer naar bed. En dat soms wel 5 keer per dag als iemand heel zwak is!
Dat gaat me niet in de koude kleren zitten en dat heb ik twee weken geleden gemerkt. Ik had ineens zo'n pijn in mijn pols, dat ik niet meer kon werken. Ik moest me ziek melden...wat een ellende! Ziektedag 3 moet je hier naar de dokter, ook als je weet dat je maar een griepje hebt. Ik had zo'n last dat ik gelijk maar ben gegaan. Het was een aardige vrouw, maar ik twijfelde een beetje aan haar professionaliteit. Ze heeft wel 3 diagnoses genoemd. We hebben 'samen' gegoogled en uiteindelijk heeft ze maar een diagnose gekozen. Haha, zo leek het echt. Overbelast! Ze schreef een brief en een verwijzing voor ergotherapie. Twee weken alleen licht werk doen en een brace dragen. Die weken zijn inmiddels voorbij en ik mag niet klagen, het gaat gelukkig weer de goede kant op.

Elke maand heb ik een gesprek gehad en vrijdag was mijn laatste gesprek van de proeftijd. Ik had geen idee wat ze van me vinden, dat is soms moeilijk te peilen bij de collega's. Gelukkig ze zijn tevreden en willen ze me graag als collega, dus dat is goed nieuws!

Het is alweer meer dan 3 weken geleden dat mijn ouders en Pep er waren. Wat was dat fijn! Helaas hebben we geen mooi weer gehad en moest ik veel werken, maar was het super dat we elkaar weer even konden zien.
In juli heb ik een paar dagen vrij genomen en een ticket geboekt, dus dan kom ik weer ff naar NL. Joehoee!!

In mijn vrije tijd vermaak ik me heel goed met mijn buurvrouw Muriel. Ze is net zo oud als ik en we trekken veel met elkaar op. Zij is Duits, dus dat is voor mij wel goed. De taal gaat steeds gemakkelijker en Zwitser Duits kan ik ook redelijk goed verstaan. Ik vind het soms nog wel moeilijk, maar sommige mensen kunnen geen hoog Duits, dus dan moet je je oren wel spitsen.
Gisteren was ik met Muriel en twee Zwitserse collega's in de kroeg. Dan overheerst de muziek natuurlijk, dus dan is het wel lastig om alles te verstaan. Gelukkig zei Muriel op de terugweg dat ze ook de helft niet had verstaan, haha!

Het was mijn eerste avond in de kroeg in 3 maanden tijd! Het werd dan ook wel weer een keer tijd om los te gaan. We hebben ons laten vertellen dat het in Uster wel leuk moest zijn, dus daar zijn we met z'n vieren naartoe gereden. Ongeveer 40 min rijden. 17 CHF voor 2 wijntjes is natuurlijk normaal daar en niemand kijkt er van op. Gelukkig waren ze wel groot, haha. Na 5 minuten rondgekeken te hebben heb ik die collega's gevraagd of het er altijd zo aan toe ging hier. Die mensen...ze waren helemaal in hun eigen wereld, totaal maf!! Alsof ze allemaal wat hadden gebruikt. Ook van die kansloze mannen, die zo oud waren, dat ze met elkaar horen te klaverjassen, gingen helemaal los! Ook de muziek liep een jaar achter vergeleken met de muziek in NL.
Kortom; ik voelde me er niet echt thuis, maar ondanks die gekke mensen hebben we toch nog een leuke avond gehad.

Dit verhaal is niet echt in de juiste volgorde geschreven, maar dat komt waarschijnlijk door mijn eerste Zwitserse kater.

Gisteren zijn Muriel en ik naar Tessin gereden. Drie uur onderweg richting Italië, maar wauw wat was het mooi! Het was er veel warmer dan bij ons, dus we hebben heerlijk genoten van het weer en de mooie stad Ascona. Daar gaan we zeker nog een keer naartoe. Zo hebben we nog zoveel waar we graag naartoe willen, echt leuk! In de eerste weken ging ik veel alleen op stap, maar dan is samen toch wel veel gezelliger. Vandaag en morgen ben ik nog vrij, dus ga ik zeker genieten van het mooie weer. Ik zal proberen iets vaker een berichten te schrijven.

Veel liefs Lotte
P.s. Ik heb een collega van de transportdienst gezegd dat ik 'lieve Lotte' heet. Hahaha, nu noemt hij me altijd lieve Lotte! Toch leuk om steeds te horen.

  • 18 Mei 2014 - 22:16

    Martijn:

    Wat mooi Lotte leuk dat je zo geniet, mooi om te lezen. Ook leuk dat je zulke leuke dingen gaat doen met je nieuwe vriendinnen. Geniet er nog van. Je bent goed bezig daar in Zwitserland

  • 19 Mei 2014 - 06:49

    Laura:

    Fijn om weer wat van je te lezen.
    Ik blijf genieten van je foto's en je reisverslag. Leuk dat je contact met je nieuwe collega's goed verloopt, het werk je goed bevalt en gezellig dat je iemand hebt gevonden om samen mee op te trekken. Genieten van allerlei dingen, die je kan onder nemen, is samen natuurlijk veel leuker.
    Je doet het prima daar, ga zo door! Ik had niet anders van je verwacht, je bent gewoon een top wiefke.
    Groetjes Laura

  • 20 Mei 2014 - 11:34

    Jan En Joke :

    Lieve Lotte,


  • 20 Mei 2014 - 20:06

    Ria:

    Hoi Lotte

    leuk om weer een verhaal van je te lezen minder van je pol het gaat je zeker ook niet in de koude kleren zitten om mensen uit bed in bed te brengen
    vind het erg knap hoe jij je daar ontwikkelt ben echt trots op je en echt geweldig dat je iemand heb gevonden waar jij veel mee kan omtreken en je taal steeds beter wordt toppie hoor
    leuk vooruit zicht dat je naaar NL komt even weer in je vertrouwde omgeving
    nu lotte lees nog steeds je verhalen omdat ik het helemaal te gek vind wat je allemaal mee maaakt
    nu topper spreek je weer en kijk weer uit naar een ieuw verhaal

    Liefs je oud Collega Ria

  • 20 Mei 2014 - 21:26

    Loes:

    Lieve Lot wat fijn om te horen!!!!!!
    Ben trots op je! Tot heel gauw!!! Dikke kus van ons en kusjes van Jasmijn

  • 26 Mei 2014 - 10:06

    Vera:

    Ha die Lotte,
    Mooi je verhalen te lezen.
    Allereerst van harte met je goede (zeer terecht!!!) goede beoordeling. In een andere omgeving én "duits"talig da's toch geweldig. Dit heb je 'm maar mooi "geflikt".
    Dan het volgende: de diagnose, had je die niet zelf kunnen stellen met al jouw expertise? haha.
    En dan de reis naar Tessin, een erg mooie ervaring en leuk om dit met je huisgenoot te kunnen ondernemen.
    25 Juli reizen wij naar 't Schwarzwald, van daaruit is Wald niet echt ver om je te bezoeken.
    Toi, toi, Vera.

  • 29 Mei 2014 - 14:38

    Jan En Joke:

    Lieve Lotte,

    Wat laat een reactie op jouw leuke stukje. Wij hadden het al gelezen maar kwamen er zogenaamd niet aan toe om terug te mailen. Flauw hè. Wij vinden het geweldig dat je een nieuwe afdeling krijgt. 1 juni begin je daar. Hier is alles in orde. Vanmiddag gaan wij uit.
    Wij gaan naar Almen en ontmoeten daar Willemien. Dat is voor ons en Willemien Halfweg. Wij hadden gehoopt om in de theetuin daar te zitten om daar een hapje te eten. Maar helaas het weer is niet geweldig. Gelukkig wordt het morgen beter. Je ouders komen morgen hier eten met zuster van Veluwe. Wij gaan asperges eten. Jan is een kei in asperges koken mooi makkelijk voor mij. Gisteren naar Joke Robers geweest. Nog hetzelfde. Joke was jarig
    Lotte wij willen na Pinksteren naar Zwitserland. Had je gisteren geface-timed maar kon je niet bereiken. Daarna heb jij het nog geprobeerd maar wij waren er niet. Proberen het opnieuw.
    Lotte ik stop er nu mee. Jan staat al met de jas aan.
    liefs Jan en joke

  • 05 Juni 2014 - 18:49

    Tamara Schuur:

    hoi Lotte.
    Wat leuk om jou verhalen te kunnen lezen.
    wat vervelend dat je zo veel last had van je pols,
    maar gelukkig gaat het weer beter.
    vind wel knap dat je zo vol hou.
    zo alleen op reis en dat je het ook leuk vind .
    ik wens je nog veel succes.
    en veel liefs Tamara Schuur

  • 05 Juli 2014 - 17:15

    Anke (nich Van Alja ):

    Hoi Lotte ,

    leuk om weer even op je site te kijken/lezen , hoe het gaat . Mooi ,noord-Italia ik ben er voor 4jr terug geweest . en Ascona prachtig maar wel decadent voor onze begrippen . Gr Anke ,Alja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hoi zeg, leuk dat je kijkt!! Ik ben Lotte, 24 jaar en verpleegkundige van beroep. Ik heb ervoor gekozen om te gaan werken in Zwitserland, omdat dit me een supergave ervaring lijkt en ik op zoek ben naar wat meer uitdaging. Ik ga werken in een revalidatiekliniek op een neurologische afdeling. Middels deze site zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ervaringen daar op de berg!

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1084
Totaal aantal bezoekers 21229

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 30 November -0001

Werken in Zwitserland

Landen bezocht: