Daar sta je dan! - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu Daar sta je dan! - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu

Daar sta je dan!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Maart 2014 | Zwitserland, Rüti

Daar ben ik weer...om de rest van mijn ervaringen deze week, met jullie te delen!
Woensdag zijn we naar Ikea geweest om spullen te kopen om mijn kamer te pimpen. Ik had nog veel nodig, dus daar waren we wel even zoet mee. Na een bezoek aan Ikea zijn we naar Zürich gereden. Een mooie stad met veel juweliers, kleding en schoenenwinkels! Helemaal perfect dus! Eerst maar eens wachten op mijn eerste loon, haha.
Donderdag zijn we wezen skiën, ook dit was een topdag met de zon hoog aan de hemel. Bram had een mooie piste uitgezocht, waar we onze moves goed konden laten zien. Ook mam haalde alles uit de kast, zelfs op de ski's van een man van 1,80m. Haha, wat hebben we gelachen! Die man dacht dat zijn ski's gejat waren, terwijl ma er rustig mee van de berg kwam skiën.
Vrijdag moest ik nog een zorgverzekering afsluiten, naar de gemeente om mijn exacte woonadres door te geven en hebben we van een luxe cel, een gezellig kamertje gemaakt. Vrijdagavond was onze laatste avond samen en hebben we heerlijk gegeten bij de pizzeria. Daarna heb ik voor het eerst in mijn kamer geslapen. Een onrustige, maar aardig goede nacht.
Zaterdagochtend kwamen mijn ouders en broer nog even langs om een kopje koffie te drinken en om afscheid te nemen. Daar sta je dan, net zo lang te zwaaien tot je ze niet meer kunt zien. Dit was geen leuk moment voor ons, maar hier konden we niet omheen. Vooral voor mijn moeder was het een pittige terugreis, maar mam, ik zit hier goed hoor!! Maak je geen zorgen! Mijn ouders komen al snel weer langs, waar ik me erg op kan verheugen. Helaas zie ik Bram een lange tijd niet, dat vind ik een vreemde gedachte, maar gelukkig houden we contact!
Er is hier in deze kamer geen WiFi, ook de technische dienst kon me hier niet aan helpen. Ik zag dat de buren wel WiFi hebben, dus heb ik aangebeld en ze omgekocht voor een paar Rappen. Nu heb ik dus gelukkig WiFi en kan ik weer een verhaaltje voor jullie posten.
Vanmorgen toen ik in alle rust genoot van mijn vrije dag, hoorde ik ineens een fanfare. Ik dacht: what the fuck? Wat doen die mensen hier zo vroeg? Welkomstcomité? Carnaval? Dit is toch niet iedere zondag? Ik weet nog steeds niet waar het voor is, maar daar kom ik gauw genoeg achter. Verder vandaag heb ik niet veel gepland en kan ik me voorbereiden op mijn eerste werkdag. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan en of ik het nog steeds zo leuk vind als de eerste kennismaking. We zullen zien. Tot de volgende knoop. Liefs Lotte

  • 02 Maart 2014 - 16:45

    Martijn:

    He een fanfare hahaha, dat was je welkomst comite denk ik. Leuk om te lezen allemaal, hopelijk blijf je dit doen en kunnen we nog veel verhaaltjes lezen. Afscheid is ook moeilijk, maar vopordat je het weet komen je familie en je vrienden je weer opzoeken daar. Morgen heel veel succes en ik weet zeker dat je het helemaal goed komt!!

    Groet uit Oldenzaal

  • 02 Maart 2014 - 17:13

    Renata En Gerard:

    Hallo Lotte,

    Vanmiddag even bij jouw ouders geweest en al wat mooie foto's gezien
    van de omgeving en jouw flatje. Het ziet er allemaal mooi en gezellig uit.
    Wij hopen dat je het naar je zin krijgt en wensen jou veel succes voor morgen,

    Alaaf,

    De buurtjes
    Heidi en Peter ( Gerard en Renata).

  • 02 Maart 2014 - 18:33

    Rianne:

    Schat!!! Nog maar een maandje en dan kan ik alles met mijn eigen ogen zien! Can't wait! Net weer fijn bijgekletst via FaceTime... Wat super dat dat zo kan! Heel veel succes morgen met je 1ste werkdagen, komt allemaal goed! Ik mis je en denk aan je! Dikke kus van ons hier:))

  • 02 Maart 2014 - 19:01

    Lotte:

    Lieve allemaal, bedankt voor jullie leuke berichtjes!! Ik heb het zeker goed voor elkaar hier Heidi und Peter, haha! Morgen ga ik mijn best doen en wie weet plaats ik wel weer een berichtje. Dat ligt eraan hoeveel ik meemaak morgen! Rianne, ik mis jou ook! Tot over een maand!:)) Liefs Lotte

  • 02 Maart 2014 - 19:04

    Anke Werndly /alja Buning :

    Hoi lotte ,

    Erg leuk om je zo te volgen , ja daar sta je dan alleen in het dure Zwitserland , maar komt volgens mij allemaal goed , geniet ervan , en morgen een fijne /plezierige 1e werkdag . gr van mij en dikke knuffel van Alja .

  • 02 Maart 2014 - 23:08

    Jan En Jolande:

    Hoi Lotte,

    Wij wensen je veel plezier in het mooie Zwitserland, en heel veel succes morgen op je 1e werkdag. Leuk om je zo te kunnen volgen. Wij hebben al genoten van de mooie foto's, en je eerste verslag. Zet 'm op Heidi.....

  • 02 Maart 2014 - 23:27

    Ria:

    Hoi lieve lotte

    het zal de eerste tijd niet makelijk zijn maar jou kennende ga jij je draai wel vinden.
    zal veel aan je denken want als ik de leefdtijd had van jou zou ik het ook met beide handen deze kans aan grijpen wens je heel veel succes en zal in mijn gedachten altijd bij je zijn geniet ervan en vooral leer ervan zodat je het door kan geven wat jij heb ervaren in je leer proces succes lieverd

    liefs je oude Collega Ria

  • 03 Maart 2014 - 08:48

    Annelies Van Geelen:

    Hai Lotte, wij willen je vanaf hier super veel succes wensen vandaag! Spannend allemaal hè. Maar je kunt het! Een dikke knuffel van ons allemaal xxxx grtjes Annelies

  • 03 Maart 2014 - 20:36

    Iris En Kim :

    Lieve nicht,

    Fijn dat je al een leuk appartement hebt gevonden! Lekker dicht bij je werk. Mama zegt dat het er leuk uit ziet, zeker na het pimpen van je kamer! Hopelijk heb je een leuke eerste werkdag gehad en we kijken erg uit naar je volgende bericht.
    Heel veel succes en plezier in Wald!

    Liefs en een dikke knuffel Iris en Kim

  • 04 Maart 2014 - 18:38

    Vera Rupert:

    Ha Lotte, jouw 2e dag zit er op. Ik ga je volgen en wens je veel veel plezier en veel leerzame momenten.
    Gisteravond, tijdens onze stevige maandagavondwandeling (ha ha), hoorde ik dat jij je al in het zweet werkte. Nl. de 1e volleybaltraining. Ik wens je alle goeds én aanhouder wint. Liefs Vera.

  • 04 Maart 2014 - 18:39

    Vera:

    P.S. voordat ik het vergeet: wil jij Els de hartelijke groeten doen!

  • 04 Maart 2014 - 20:57

    Atty En Hans:

    Hoi Lotte

    Nou al die verhalen van jou geven al aan dat je je voorlopig niet verveeld.
    Hopelijk ging het goed met volleyballen en leer je ze daar nog iets bij.
    Aan de foto's te zien zit je daar wel goed. Wat die fanfare betreft dat kan ik nu wel vertellen
    die hadden wij voor jou besteld zodat je snel aan de huis muziek en aan de folklore van het land went..ha..ha Maak er wat leuks van en vooral veel plezier en genieten.

    groetjes en "doot henig an"

    Atty en Hansi {de naam heb ik gelijk maar een beetje aangepast}

  • 05 Maart 2014 - 20:16

    Jorien:

    Hoi Lot,

    Wat leuk om te lezen en het zo allemaal een beetje te volgen! De omgeving ziet er prachtig uit.
    Heel veel succes!
    Dikke kus

  • 06 Maart 2014 - 05:40

    Laura:

    Ha die Lotte,

    Wat een mooie omgeving ben je toch! De bergen en een meer...Wauw!
    Leuk om je te kunnen volgen in je reisverslagen en foto´s.
    Blijf genieten en veel succes. Ik vind je een kei.

    Groetjes en een dikke knuf,
    Laura

  • 07 Maart 2014 - 22:03

    Tamara Schuur:

    Hoi lieve lotte.
    Ik vind het heel goed van je dat je dit doet.
    Ik hoop dat je een mooie ervaring op doet aan deze reis veel liefs en succes.
    Tamara Schuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hoi zeg, leuk dat je kijkt!! Ik ben Lotte, 24 jaar en verpleegkundige van beroep. Ik heb ervoor gekozen om te gaan werken in Zwitserland, omdat dit me een supergave ervaring lijkt en ik op zoek ben naar wat meer uitdaging. Ik ga werken in een revalidatiekliniek op een neurologische afdeling. Middels deze site zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ervaringen daar op de berg!

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 21228

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 30 November -0001

Werken in Zwitserland

Landen bezocht: