Week 2 - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Rüti, Zwitserland van Lotte Kempers - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Maart 2014 | Zwitserland, Rüti

Na een dikke week gewerkt te hebben is week 2 aangebroken. Afgelopen week was leuk, maar ook pittig. Ik heb veel uurtjes gewerkt, al die nieuwe indrukken en natuurlijk de Duitse taal erbij. Ik heb al heel veel geleerd en voel me al wel thuis hier. Gelukkig nog geen heimwee. Dat betekent natuurlijk niet dat ik jullie niet mis, want ik zou alles wat ik meemaak en alles wat ik zie graag met jullie delen in het echt! Dat kan gelukkig over een paar weken al.
Afgelopen weekend moest ik werken. Zaterdag had ik een vroege dienst en zondag een gebroken dienst. Die is van 07.00 tot 12.30 uur en dan van 17.00 tot 20.00 uur weer. Ik heb 's middags heerlijk genoten van de zon en ben zelfs al een klein beetje bruin geworden. Om 17.00 uur dacht ik, ach die 3 uurtjes doe ik er nog wel even achteraan, maar dat was toch pittiger dan ik had gedacht. Het was een druk, maar wederom leerzaam dienstje. Ik was bezig om iemand naar bed te brengen, toen er een alarm(pje) af ging. Ik had geen idee wat het was, maar achteraf bleek het dus een noodalarm te zijn. Als dat af gaat, moet je onmiddellijk naar de desbetreffende kamer gaan (dit kun je op een scherm op de gang zien). Ik werd dus ineens opgehaald, dat ik direct moest komen. Noodsituatie!! Toen ik dat achteraf hoorde, voelde ik me zoo dom dat ik niet gereageerd heb! Eigenlijk kon ik het niet weten, maar aan de andere kant had ik even verder moeten kijken. Dat overkomt me dus niet weer, haha. (De patiënt leeft nog wel hoor)
Gisteren na het werk heb ik weer meegedaan met volleybal, wat wederom super gezellig was! Volgende week weer:)
Vandaag was ik vrij en ben ik naar Zürich gereden, daar heb ik een beetje rondgelopen en natuurlijk niet met lege handen naar huis gegaan. Te mooi om te laten liggen allemaal. Haha, dat is zelfs voor een man nog moeilijk, denk ik. Het komt er op neer dat ik maar niet te vaak naar Zürich moet gaan.
Nu schenk ik voor mezelf een wijntje in en geniet ik van mijn avondje.

Tot gauw! Veel liefs Lotte

  • 11 Maart 2014 - 21:08

    Lotte Kempers:

    Sorry, ik ben niet zo'n goede fotograaf!

  • 11 Maart 2014 - 21:13

    Loes:

    Topper! Ik ben superblij dat je je plekje een beetje gevonden hebt!
    Ben trots op je!!

  • 11 Maart 2014 - 21:51

    Bram:

    Het eerste weekje heb je overleefd, en die patient ook :P gaat helemaal goedkomen daar!
    Geniet van je wijntje, en we facetimen wel weer!

  • 11 Maart 2014 - 22:23

    Lotte:

    Ook met jouw trip gaat alles goed komen broertje!!

  • 11 Maart 2014 - 22:40

    Martijn:

    Shoppen, volleyballen en druk met je werk. Nou je voelt je al aardig thuis. Weer een mooi verhaaltje om te lezen. Oh ja die frapachino maakt het compleet

  • 12 Maart 2014 - 18:20

    Marja Munster:

    Ha Lotte,

    Wat leuk om je verslagen te lezen.Ik vind het ontzettend knap en moedig wat je doet.Zo te lezen vermaak je je prima. GA ZO DOOR, en we blijven je volgen.

  • 12 Maart 2014 - 21:37

    Jeroen Huiskes :

    Goed bezig Lotte! Leuke verhalen ook! Veel succes en plezier.

  • 14 Maart 2014 - 09:03

    Anke Werndly/alja :

    Hoi Lotte ,

    Ga zo door we blijven je volgen , en blijf van alle moois genieten . Niet te vaak winkelen he , moet je er nog een baan bij zoeken . gr Anke en natuurlijk alja

  • 14 Maart 2014 - 14:27

    Ria:

    Hey Kanjer

    wat goed allemaal van jou
    zie je wel dat het jou gaat lukken
    blijf je volgen hoor en van je mooie verhalen genieten

    Dikke knuf f Ria

  • 14 Maart 2014 - 15:18

    Margot Van Der Glas:

    Hallo Lotte,
    Leuk je verslag te lezen en zo te horen gaat het je goed. Grappig ook het verhaal van het noodalarm, dat gebeurd je zeker niet weer.
    Beetje bruin al schrijf je, lekker toch !
    Hier lijkt het de afgelopen week ook voorjaar, heerlijk!
    Ik zal je blijven volgen, liefs Margot

  • 14 Maart 2014 - 16:45

    Iris:

    Hai Lotte,

    Leuk dat je het mooi hebt daar!
    Super leuk dat je in Zwitserland toch nog je hobby kunt voortzetten!
    Natuurlijk is een gebroken dienst met zonnetje altijd lekker
    Heel veel succes en veel plezier

    Veel liefs

  • 14 Maart 2014 - 22:26

    Fam. Kempers:

    Hey Lotte,

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt, geniet ervan en maak er een leuke en gezellige tijd van.

    Dikke kus van ons allen

  • 16 Maart 2014 - 18:59

    Joke En Jan Oostindie:

    Hoi Lotte,

    Vanuit de luie stoel even een berichtje van ons. Wij lezen met plezier jouw verslag. Hebben inmiddels de foto's bekeken. Genieten ervan. Fijn dat het je zo goed gaat. Jan is aan het puzzelen. Hebben veel bezoek gehad. Bram is afgelopen vrijdag hier geweest met je ouders. Was gezellig. Nog anderhalve week en dan .....

    Liefs Jan en Joke

  • 18 Maart 2014 - 13:14

    WiWim, Kelly En Carla:

    Hai Lotte


    Fijn dat je het leuk hebt. En weer lekker volleyballen,helemaal geweldig.
    Ik lees je verslagen met veel plezier.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hoi zeg, leuk dat je kijkt!! Ik ben Lotte, 24 jaar en verpleegkundige van beroep. Ik heb ervoor gekozen om te gaan werken in Zwitserland, omdat dit me een supergave ervaring lijkt en ik op zoek ben naar wat meer uitdaging. Ik ga werken in een revalidatiekliniek op een neurologische afdeling. Middels deze site zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ervaringen daar op de berg!

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 21227

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 30 November -0001

Werken in Zwitserland

Landen bezocht: